2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
سفر به استانبول

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 2
بازديد ديروز : 1
كل بازديدها : 2154

دیگر امکانات

سفر به استانبول

قیمت: 0 تومان

این تابستان را برای خودتان با یک سفر رمانتیک و جذاب به زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا متفاوت کنید و خاطره‌ای بی‌نظیر برای خود و همسرتان بسازید. کارشناس‌های آزانس پیشنهادهایی را در یک پکیج گنجانده‌اند که به شما کمک می کند بهترین انتخاب را برای این سفر داشته باشید:

گشت و گذار با تور استانبول

تور استانبول یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌های زوج‌های جوان است. در تابستان حال و هوایی بی‌نظیر دارد. فصلی که همه‌ی توریست‌ها از سراسر جهان برای آفتاب دل‌انگیز و نسیم کنار دریا و میز نهارخوری عازم و به سرعت راهی جزایر زیبا و دیدنی پرنس می‌شوند.

رفتن به جزیره‌های زیبای بیوک‌ آدا و پرنس فرصت خوبی است تا در سواحل زیبای این جزیره‌ها آفتاب بگیرید و یا در مسیر ساحلی هم‌زمان با غروب آفتاب، دوچرخه سواری کنید.

بعد هم برای آرامش در کافه‌های کنار ساحل جزیره استراحت کنید و از بورک‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید.

شما در حقیقت با سوار شدن بر روی کشتی‌های مسافر‌بری بزرگ کنار بسفور به جزیره می‌روید و از این بخش زیبای استانبول خاطره‌ای خوش به‌یادگار می‌آورید.

حتما می‌دانید که در این فصل جراج‌های اصلی برندهای معروف هم شروع می‌شود و شما می‌توانید به مال‌های بزرگ شهر بروید و یک‌روزی را در آنها بگذرانید و از بهترین‌های برندهای دنیا و یا ترکیه خرید کنید.

رستوران‌های بزرگ این مال‌ها هم سر بزنید و از مزه‌ی بی‌تکرار غذاهای لذیذ ترکی لذت ببرید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک‌روزی را در خیابان استقلال قدم بزنید، میان مردم معاشرت کنید و اتفاقا در کافه‌های زیبای کنار خیابان خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا را مزه کنید.


برای سفر به استانبول کافی است همین الان وسایل خودتان را جمع کنید و با اولین پرواز آخرین هفته‌ی خوشی را بگذرانید. فراموش نکنید که برای سفر باید گذرنامه‌ی معتبر و دمپایی پلاستیکی همراهتان باشد تا از مرز خارج و وارد ترکیه شوید!
ماجراجویی در طبیعت بکر با تور ویتنام

رویای سفر با تور ویتنام ، هیچ‌وقت تکرار نمی‌شود. شما به یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعی و گردشگری دنیا رفته‌اید و وارد کشوری ساحلی با طبیعت بی‌نظیر و فضاهای ماجراجویانه‌‌ی دیوانه‌کننده شده‌اید.

ویتنام سالهاست که به یکی از اصلی‌ترین انتخاب گردشگران اروپایی تبدیل شده است و به‌خوبی تعطیلات تابستانشان را در ساحل‌های سبز و آرام آن می‌گذرانند.

شما هم خیلی ساده می‌توانید در هتل‌های ساحلی مشهور ویتنام اقامت و از جذابیت‌های توریستی اینجا استفاده کنید. اقامت در هتل‌های ساحلی به شما این فرصت را می دهد که در آرامش استراحت و خدمات ماساژ و یا بازی‌های آبی قیمت بیمه خودرو دریافت کنید
.
اصولا آشنایی با ویتنام و اصول مسافرت به آنها در ایران کم است. به شما پیشنهاد می‌کنیم از کارشناس‌های آژانس مقتدر سیر کمک بگیرید تا هم بتوانید تور مناسبی رزرو کنید و هم با دقت مدارک مورد نیاز سفارت را آماده کنید تا به راحتی بتوانید ویزای ویتنام را دریافت کنید.

اگر انتخاب شما ویتنام است، بدانید که مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردی هم هست.و شما می‌توانید روزها در میان آبی دریا و کوه‌های بزرگ سر به فلک کشیده هزاران تفریح و ماجراجویی را انجام دهید و خاطره‌ای بی‌نظیر از این سفر داشته باشید. پیشنهاد ویژه‌ی ما همراهی با گردش در تورهای Cham است. مجموعه‌ای از ۸ جزیره است که فرصت طبیعت‌گردی در بکرترین منطقه‌های ساحلی را به شما می‌دهد، در کلبه‌های چوبی و زیبای ساحلی بمانید و از منظره‌ی آبی دریا و آرامش ساحل لذت ببرید
.
در تمام مدت اقامت در این کشور، خدمات ویژه‌ی هتل‌ها را فراموش نکنید به اتاق اختصاصی ماساژ بروید و یا از غذاهای خوشمزه‌ی سرآشپز ویژه‌ی ویتنامی بخورید و از سفرتان لذت ببرید

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدیدترین مسجد دیدنی ترکیه برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید خرید غذای سنتی مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

اقامت در لوکس‌ترین هتل‌های جهان با تور دبی

با اینکه دبی در فصل تابستان گرمایی بیش از اندازه دارد. اما تجهیزات رفاهی و امکانات گردشگری آن به تنهایی شرایط مناسبی را فراهم می‌کند که شما به‌طور کلی تابستان را فراموش کنید.

بهتر است بدانید که شما در این فصل با شکست قیمت‌ها قیمت مکنده صنعتی روبه‌رو می‌شوید و می‌توانید لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های ۵ ستاره‌ی شهر را با قیمت‌هایی باور نکردنی در آژانس مقتدر سیر رزرو کنید.

کارشناس‌های این آژانس، ترانسفر رایگان از فرودگاه به هتل و صبحانه‌های خوشمزه‌ی رنگی هر روز اقامتتان را به شما هدیه داده‌اند تا با خیال راحت به گشت و گذار بروید و تعطیلات خوشی را در دبی بگذرانید.

با راهنمایی کارشناس‌های آزانس هتل‌های خوب و مجهز را انتخاب کنید تا اقامت خوشی داشته باشید، مثلا دانستن اینکه پارک آبی وایلد وادی ، بهترین پارک آبی خاور‌میانه که در ساحل جمیرا است برای میهمانان هتل جمیرا رایگان است. حتما ویژگی خوبی برای انتخاب این هتل محسوب می‌شود و یا اینکه ساحل‌های اختصاصی سیتی سیزن و سیتی سنتر هم، خدمات ویژه‌ای را به مسافران تابستان خود ارایه می‌کنند. به شما کمک می‌کند که در تصمیم‌گیری راه سختی را در پیش نداشته باشید.

مراکز خرید دبی مال و امارات مال هم بروید، امارات مال حتما به دیدن اکواریوم عجیب و زیبای دبی بروید و تقریبا ۳هزار گونه حیوانات دریایی را از نزدیک ببینید.

مسافران این شهر ساحلی معمولا پروازهای هواپیمایی امارات، ایر عربیا، ماهان و ایران‌ایر را که هر روزه پرواز دارند انتخاب می‌کنند تا با خیال راحت و با پروازی امن به مقصد برسند. برای همین اگر قصد دارید تا آخر هفته‌ای لوکس و ویژه‌ برای همسرتان خرید مانیتور ال جی بسازید از هم‌اکنون مدارک دریافت ویزای دبی را به آژانس مقتدر سیر بفرستید تا پس از اخذ ویزا در بهترین تاریخ با تور دبی مسافر بهترین شهر گردشگری دنیا شوید.

سفری خاطره انگیز به آلانیا

آلانیا در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در دنیا شناخته شده است. قرار داشتن آن در کنار دریا، باعث شده که مقصدی عالی برای دوستداران تفریحات ساحلی باشد. مرکز آلانیا، شب‌ها به شهری پرجنب و جوش و سرزنده تبدیل می‌شود. هتل‌های عالی با امکانات کامل در این شهر برای گردشگران در نظر گرفته شده است. تفریحات دیگری مثل تورهای کروز از دیگر جاذبه‌های آلانیا برای گردشگران است.

علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی و ساحلی و امکانات گردشگری مدرن، آثار تاریخی هم بخش دیگری از جاذبه‌های آلانیا در ترکیه را تشکیل می‌دهند. بقایای به جامانده از یک قلعه‌ی سلجوقی و خانه‌های قدیمی با بام‌های قرمزرنگ از دیگر دیدنی‌های جذاب آلانیا است.

راهنمای سفر به آلانیا، اطلاعات لازم برای سفر به این شهر تاریخی زیبا را در اختیار شما می‌گذارد. با کمک این راهنمای سفر می‌توانید برای سفر به آلانیا قیمت آب سرد کن برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه با تور را دارید انواع تورهای ترکیه و تور آلانیا را در کجارو ببینید و بهترین تور به مقصد خود را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

سفر به تاجیکستان

سفر به تاجیکستان برای بسیاری از ما ایرانی‌ها جذاب است و دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد؛ هم‌زبان بودن و نزدیک بودن فرهنگ ایران به فرهنگ این کشور، از دلایلیست که گردشگران ایرانی را به تاجیکستان می‌کشاند. اگر قصد سفر خاطره انگیز به تاجیکستان را دارید یا دوست دارید در مورد این کشور بیشتر بدانید، شاید این مطلب به شما کمک کند. در ادامه با تراونر همراه باشید.

معبد گارنی ارمنستان

تاریخ بنای قلعه گارنی بر می گردد به هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه نتیجه (هایک) نامگذاری شده است.رودخانه گارنی در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار گرفته است ودرمحدوده استان کوتایک می باشد. این منطقه با داشتن شرایط اب وهوایی طبیعی منحصر بفرد در ارمنستان که ییلاق وشکارگاه اختصاصی پادشاهان در قرون مختلف بوده است.

کلیسای گغارت ارمنستان

کلیسای گغارت به معنی سرنیزه میباشدکه در35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان ساحل شرقی رودخانه ازاد واقع شده دردره تاریخی گغارت قرار گرفته است . این بنا دردوبعد زمانی مختلف ساخته شده وازدو قسمت اصلی تشکیل شده است دراوایل قرن سیزدهم این منطقه جزو املاک اختصاصی خاندان زاکریان بوده است و قابل ذکر است که خاندان زاکریان یکی ازثروتمندترین خاندان درتارخ ارمنستان بوده اند که به دستورشان کلیسای بیرونی در سال 1215 ساخته می شود بعدهاخاندان پروشیان این ملک راازخاندان زکریان خریداری نموده اند ودستور ساخت کلیسای درونی صندلی چرخ دار رابه یک خواهرومعمار دادند.ودراواخر قرن سیزدهم کلیسای درونی ساخته که از سه قسمت اصلی تشکیل شده ا ندویکی ازاین قسمتها ارامگاه سلسله پروشییان محسوب می شود ساخت کلیسای درونی که ازتراش صخره به وجود امده به مدت 10 سال به طول انجامیده است (1350-1340).

گغارت یک نوع نیزه می باشد که یک پایه چوبی دارد که بر سر ان یک اهن تیز تخت قرار گرفته است این نیزه برمیگردد به زمانی که حضرت مسیح را به صلیب کشیده بودند وبا فرو کردن این نیزه در بدن ایشان می خواستند م طئن باشند که حضرت مسیح جان سپرده است وبه همین دلیل این نیزه برای مسیحیان مقدس شناخته شده است وتاتوس اراکیال این نیزه را در اواسط قرن سیزدهم به ایری وانک نام قدیم گغارت می اورد واز ان پس به این نام معروف می گردد.

شهر مذهبی اجمیازین ارمنستان

در 25 کیلومتری غرب ایروان واقع شده است ودرحال حاضر چهارمین شهر بزرگ ارمنستان محسوب میگردد مرکزروحانیت ارمنستان ومحل نشست اسقف اعظم می باشد .شهر اجمیازین از قرن 3و4 قبل ازمیلاد مسیح ساخته شده و واقارشابات نام داشته است ودران زمان پایتخت ارمنستان بوده وتا قرن 4 میلادی مهمترین شهر محسوب شده است دوره سلطنت هخامنشیان . ارمنستان قدیمی ترین کشور مسیحیت در دنیا به شمار میرود که با به رسمیت شناخته شدن دین مسیحیت این کشور پیشرفت های زیادی کرد از جمله رونق گرفتن شهرهاوپیدایش خط ارمنی وغیره.روایت شده است که درزمان شاه عباس علماو وزرای ارمنی بسیاری ساکن ایران بوده اند که تصمیم برگشت به ارمنستان داشتند.شاه عباس برای مانع شدن خروج انهااز کشور تصمیم می گیرد که سنگ سنگ کلیسای اجمیازین رابه ایران برده واین تصویر شاه عباس را برروی دیوارحک کنند.و درنهایت شاه عباس با دیدن تصویرخود از این کار منصرف شده وتصمیم میگیرد کلیسایی باهمین شکل ومعماری درجلفای اصفهان بنا کند که تا کنون باقی مانده است ومرکز روحانیت در اصفهان می باشد. بنیانگذار کلیسای اجمیازین گریگورلوساوریج مقدس بوده که روایت میشود که او خواب می بیند خداوند محلی را به اوبایک عصای طلایی نشان می دهد و او تصمیم به ساخت کلیسا در ان منطقه مگیردکه این محل با عصا نشان داده شده دقیقا در وسط کلیسا قرار گرفته ومقبره گریکور لوساوریچ مقدس می باشد وبعدها باستان شناسان به این نتیجه می رسند که زیر این محل درزمان های گذشته معبد خدایان بوده است ساخت ان مربوط به سال 301-303 میلادی مباشد عمده باسازی ان در قرن 17 صورت می گیرد .

شهر جرموک ارمنستان

شهر زیبا و توریستی جرموک در شمال شرقی VAYOTS DZOR واقع شده است طبیعت بینهایت زیبای ان هوای تمیز وچشمه اب گاز دار جرموک هر ساله در تابستان باعث جذب توریست های فراوانی میشود.اب اشامیدنی جرموک دارای خواص درمانی است که ابدرمانی ان از زمان قرون وسطی تاکنون ادامه دارد ومتخصصان ابدرمانی در این شهر وبه خصوص در هتلها قیمت پنجره دو جداره موجود می باشد وازدیرباز موردتوجه خاص وعام واقع شده است جالب ذکر است که این روش های درمانی بسیار موثر واقع می شود.یکی دیگر ازویژگی های این شهر وجودچشمه های اب اشامیدنی دراقصی نقاط شهر است که دمای انها بین 30 تا70 درجه می باشد .

کاخ موزه باغچه جوق ماکو

در شمال غربی ترین نقطه کشور در شهر ماکو و نزدیکی مرز بازرگان قرار گرفته است. جایی که برای رسیدن به آن باید به روستای باغچه جوق (در زبان ارمنی یعنی ده) در فاصله 6 کیلومتری شهر ماکو و حدود 2 کیلومتری از سمت غرب جاده اصلی بازرگان سفر کنید و آن را در دامنه کوه چرکین و چشمه‌ای به نام کلیسه ببینید.

کاخ باغچه جوق در اواخر دوره قاجاریه به دستور تیمور تیموری، معروف به اقبال السلطنه ماکوئی ساخته شد که یکی از حکام مقتدر وقت و از سرداران مظفرالدین شاه بود. ویژگی های منحصر به فرد این کاخ آنقدر چشمگیر بودن که دولت پهلوی لبنیات در سال 1353 آن را خریداری کرد و بعد از انجام تعمیرات ضروری و رفع خطر از آن برای بازدید عمومی آماده اش کرد و نام کاخ موزه را برآن گذاشت.

استخر بزرگ باغ که جوی آبی از آن به قسمت‌های مختلف باغ جاری است، اولین تصویریی است که به محض ورود به باغ خواهید دید. بعد از آن ساختمان با ابهت کاخ است که چشمتان را پر می کند و شما را به این بنای دو طبقه می کشد. نمای خارجی بنا با مجسمه‌های گچی پوشیده شده که سردرها و نرده‌های گچی لبه بام را زینت داده‌اند.

کاخ، در محوطه باغی به مساحت 11 هکتار قراردارد. معماری کاخ تلفیقی است از معماری سنتی ایرانی و غربی، به ویژه معماری روسیه اواخر سده نوزدهم. گچبری شیشه ضد خش این ساختمان را اساتید ایرانی انجام داده اند و آئینه‌کاری آن در سطح عالی است. در بالای عمارت هم دور تا دور گلدان‌ها و مجسمه‌هایی خواهید دید که اغلب جای گل و چراغ بوده اند.

پایه ستون‌ها و گلدان‌های این کاخ از سنگ خارا است و اولین گرامافونی که به ایران وارد شده در این عمارت به چشم می‌خورد که طول بوق آن 60 سانتیمتر و ارتفاع پایه‌اش بیش از یک متر است!

در کاخ باغچه جوق همه چیز در عالی ترین سطح خود قرار دارد: پرده‌های زربفت، مبل‌های بی نظیر، تخت‌خواب‌های متعدد با تشک‌های پر قو، کاغذ دیواری‌ها و رنگ‌آمیزی سالن‌ها و نقاشی سقف اتاق‌ها، ظروف چینی اعلا و لوسترهای کریستال، فضای حیاط با گلکاری و درختان میوه و اشجار زینتی و حوض‌های وسیعی که شما را یاد کاخ های رویایی فیلم ها می اندازد.

اما شاید از همه این ها دیدنی تر، نقاشی های خوش رنگ و لعابی باشد که در گوشه به گوشه سالن ها و اتاق ها می بینید و هر کدام متناسب با فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران کشیده شده اند.

مهم ترین قسمت کاخ، تالار مرتفع و کشیده و آیینه کاری و گچ بری شده حوضخانه است. تمام واحدهای معماری بر محور این تالار احداث شده اند و از نظر مصالح، سیستم آرایش و نوع در و پنجره دارای شیوه خاصی است.

ساختمان سنگی معروف به آشپزخانه هم بخش دیگری از بنا است که باید از آن بازدید کنید. ساختمان های گلخانه، حمام، انباری و نگهبانی از الحاقات دیگر این مجموعه هستند.

غار کتله خور زنجان

غاری خشکی- آبی که در شهرستان خدابنده قرار دارد که چون در دل کوهی کم ارتفاع جای گرفته و خورشید در پشت آن غروب می کند و به همین چنین نامی را برای این مورد از مقاصد سفر تابستانی به زنجان انتخاب کرده اند. این غار از سه طبقه تشکیل‌ شده و دارای تونل ‌های فرعی و استلاکتیت ‌ها و استلاکمیت ‌ها و ستون ‌های بسیار در گذرگاه‌ های اصلی است و قندیل‌ های مخروطی آویزان از سقف ‌ها در اثر داشتن ناخالصی ‌ها، رنگ ‌های متنوع قیمت ماکروویو خارجی به خود گرفته ‌اند و آن ‌ها که نسبتا خالص هستند به‌ صورت بلورهای شیشه ‌ای بسیار شفاف دیده می شوند. انتهای این غار هنوز کشف نشده است. غار کتله خور به سه بخش تفریحی، ورزشی و فرهنگی دسته بندی شده که بخش تفریحی غار دو کیلومتر طول دارد. برای بازدید از غار پارکیمگ مناسب احداث شده و تا هنگام ورود به آن شبکه موبایل آنتن دهی دارد. در محوطه فروش آب معدنی صورت می گیرد و سرویس بهداشتی نیز موجود است.

دریاچه پری زنجان

دریاچه زیبای پری یا خندقلو که در محدوده شهرستان ماهنشان واقع شده، از زیباترین جاذبه‌ های طبیعی شهرستان ماهنشان است و تقریبا تنها دریاچه طبیعی کل استان زنجان به حساب می آید که با چشم انداز بسیار زیبایی در میان یک دشت وسیع سرسبز گسترده شده است. خرداد ماه و تیر ماه بهترین ماه های سفر به این منطقه هستند و می توان آن را یک مقصد عالی برای سفر تابستانی به زنجان به حساب آورد. البته دقت داشته باشید که از این دریاچه حفاظت زیادی صورت نمی گیرد و اگر به آن سفر کردید آسیبی به محیط زیست وارد نکنید تا دریاچه پری همانند اسمش تبدیل به افسانه نشود.

رودخانه قزل اوزن زنجان

قِزِل ‌اوزَن یکی از طولانی ‌ترین رودخانه ‌های ایران است که از کوه ‌های کردستان و استان آذربایجان شرقی سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ‌ریزد. قزل اوزن به معنی رودخانه بزرگ و شکوهمند می‌ باشد. رودخانه قزل اوزن زنجان از سمت جنوب به صورت مارپیچی، ماهنشان، خدابنده و شمال غرب را دور زده و سپس وارد محدوده خلخال و میانه می گردد و با گردش به طرف شرق در منطقه طارم علیا (آب ‌بر) دوباره وارد خاک استان زنجان و شهرستان طارم می‌ شود و آنگاه از شهرستان طارم دهستان گیلوان از توابع استان زنجان خارج گردیده و با دریافت شاخه شاهرود در شهر منجیل، به اسم سفید رود به سمت شمال جریان یافته و به دریای خزر سرازیر می‌ شود. زمین های اطراف رودخانه حسابی سرسبز شده و در بسیاری از نقاط به عنوان کشتزار و باغ از آن ها استفاده می شود.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان

در سفر تابستانی به زنجان کافی است از مرکز این استان ۱۸ کیلومتر به سمت شمال غربی پیش برویم تا به این منطقه حفاظت شده برسیم. گونه های جانوری متعددی ساکن دشتی به نام سهرین در منطقه هستند که در میان آن ها می توان به با ارزش ترین و زیباترین آهوی ایرانی اشاره کرد. از دیگر موجودات آن گرگ، بز وحشی، خرس قهوه ای، پلنگ، انواع پرندگان مهاجر و بومی مثل کبک، عقاب طلایی، قرقی، شاهین و تیهو، انواع خزندگان مثل مارها و انواع ماهی ها که در رودهایی که از این منطقه گذر می کنند، می باشند. از جمله جاذبه های منطقه حفاظت شده سرخ آباد چشمه آب گرم و آب معدنی وننق، یخچال طبیعی ولیدر، چمنزار سرد آب و آبشار سرخه مشه می باشند.

آبشار دگاهی زنجان

آبشار در ۴ کیلومتری غرب روستای دگاهی در منطقه طارم قرار دارد. ارتفاع آبشار ۲۱۲۴ متر بالاتر از سطح آب های آزاد جهان است. روستای دگاهی اما با این موهبت های طبیعی از محروم ‌ترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان زنجان است. این مقصد سفر تابستانی به زنجان ۱۲ کیلومتر با روستای سهرین فاصله دارد و در اطراف آن نیز روستاهای زیادی دیده نمی ‌شود. دگاهی از توابع دهستان تهم می باشد و برای تامین امکانات مورد نیاز اهالی آن به روستای سهرین وابسته هستند. دسترسی به روستای دگاهی نیز از روستاهای سهرین است. شغل اکثر اهالی روستا دامداری است. برای دسترسی به این آبشار باید از زنجان به روستای سهرین بروید سپس قیمت خودرو ایرانی وارد جاده خاکی شوید و راه را به سمت روستای دگاهی پیش رفته و پیش از رسیدن به آن وارد دره سمت چپ جاده شوید.