2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
قیمت عدسی عینک

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 4
بازديد ديروز : 2
كل بازديدها : 2158

دیگر امکانات

قیمت عدسی عینک

قیمت: 0 تومان

روزهای گرم تابستان که از راه می‌رسد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از عینک آفتابی استفاده کنند. اشعه‌هایی که در نور خورشید وجود دارند، ممکن است باعث آسیب رسیدن به چشم شود. شما در کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت متوجه آسیب‌های شبکیه ی چشم نور خورشید خواهید شد. آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود، منجر به پیدایش بیماری‌های خطرناکی در بدن انسان می‌شود. دو اشعه UVA وUVB نام دو اشعه مضر هستند که از دل اشعه فرابنفش خورشید بیرون می‌آیند. عینک آفتابی مانند سپری در برابر حملات اشعه نور خورشید از چشمان شما محافظت می‌کند. در این مقاله شما با ۱۰ فایده‌ استفاده از عینک آفتابی آشنا خواهید شد.

1. با استفاده از عینک آفتابی دچار خشکی چشم نخواهید شد.

بعضی افراد، دائماً از خشکی پوست و چشم خود گلایه می‌کنند. افرادی هستند که به سندرم خشکی چشم مبتلا هستند. وجود گردوغبار، آب‌وهوای خشک و وزش باد گوشی همراه سامسونگ مشکل این افراد را پیچیده‌تر می‌کند. عینک آفتابی از چشمان در برابر گردوغبار محافظت می‌کند. با کمک عینک آفتابی می‌توان از بروز خشکی چشم و مشکلات وابسته به آن جلوگیری کرد.

2. با کمک عینک آفتابی بهتر رانندگی می‌کنید

گاهی اوقات مجبور می‌شوید در نور شدید آفتاب رانندگی کنید. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که سایه گیر بالای سرتان خراب است و انگار خورشید تصمیم گرفته است مستقیم در چشمان شما بتابد. تابش نور آفتاب به چشم‌ها موقع رانندگی، باعث کاهش دید راننده می‌شود و خطر تصادف را افزایش می‌دهد .یکی از مزیت‌های استفاده از عینک آفتابی این است که با کمک عینک آفتابی می‌توانید راه را واضح‌تر ببینید و بهتر رانندگی کنید.

3. می‌توانید عینک آفتابی را در فصول و محیط‌های مختلف به چشم بزنید

ربطی به تابستان و زمستان ندارد؛ عینک آفتابی را در هر فصلی می‌توانید به چشم بزنید. به‌علاوه می‌توانید عینک آفتابی را در محیط‌هایی مانند کنار دریا، استخر و فضاهای باز استفاده کنید. این نشان می‌دهد که برای استفاده از عینک آفتابی محدودیتی وجود ندارد.

4. عینک آفتابی از کشیدگی و کوچک شدن چشم‌ها جلوگیری می‌کند

اگر در یک روز آفتابی به بیرون بروید، مجبور می‌شوید چشم‌های خود را کوچک کنید و آن‌ها را بکشید تا محیط اطرافتان را بهتر ببینید. این کار باعث پیدایش آینه بغل خودرو چین‌وچروک در پوست شما خواهد شد. به‌علاوه کوچک و بزرگ کردن چشم موجب خستگی چشم‌های شما خواهد شد. زدن عینک آفتابی باعث می‌شود برایِ انجام هر فعالیتی در بیرون از منزل و فضای آزاد واضح‌تر و بهتر ببینید.

5. با استفاده عینک آفتابی، دچار آفتاب‌سوختگی چشم نخواهید شد

اگر به ورزش اسکی علاقه‌مندید و هر از چند گاهی به کلوپ‌های اسکی می‌روید، عینک آفتابی‌تان را جا نگذارید. در این مواقع، خطر آفتاب‌سوختگی تلفن بی سیم چشم یا برف‌کوری در کمین است. استفاده از عینک آفتابی مانع از ایجاد این آسیب خطرناک خواهد شد.

6. استفاده از عینک آفتابی باعث جلوگیری از بروز آب‌مروارید و ناخنک چشم خواهد شد

عینک آفتابی مانع از پیدایش آب‌مروارید در چشم افراد می‌شود. آب‌مروارید، کدورت عدسی چشم است. این عارضه چشم با قرارگیری در نور آفتاب بروز می‌کند .

7. عینک آفتابی پیری پوست شما را به تعویق می‌اندازد

نور خورشید، آن‌چنان بی‌رحمانه می‌تابد که موجب افتادگی و پیری پوست شما خواهد شد. پوست اطراف چشمان شما از دیگر قسمت‌های صورتتان لطیف‌تر و حساس‌تر است. برای محافظت از پوست ناحیه چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کنید. کرم ضد آفتاب برای نگهداری از دیگر قسمت‌های صورت شما در برابر آفتاب کافی است.

8. با استفاده از عینک آفتابی تخریب ماکولا را تجربه نخواهید کرد

ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه قرار دارد. آسیب به سلول‌های عصبی در ماکولا موجب می‌شود که نتوانید رنگ‌ها را تشخیص دهید و اشیا را تار ببینید. با استفاده از عینک آفتابی از تخریب ماکولا در امان خواهید بود.

9. استفاده از عینک آفتابی باعث جلوگیری از بروز ناخنک چشم خواهد شد

ناخنک چشم با ورود نور شدید آفتاب به چشم به وجود می‌آید. ناخنک چشم با خارش و تورم و … همراه است و تنها راه درمانی آن، عمل جراحی است. استفاده از عینک آفتابی از ایجاد این عارضه جلوگیری خواهد کرد.

10. استفاده از عینک آفتابی شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کند

این موضوع، یکی از دلایل اصلی برای خرید شیشه عینک دودی عینک‌های آفتابی است. با عینک آفتابی خوش‌تیپ‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسید. این مورد، یکی از فایده‌های جانبی عینک‌های آفتابی است. عینک آفتابی، اعتمادبه‌نفس برخی افراد را افزایش بنابراین برای انتخاب بهترین گزینه، از مشورت کردن با دیگران غافل نشوید.

نکات کاربردی برای انتخاب و استفاده از عینک آفتابی

برای استفاده از عینک آفتابی، خوب است این نکات را رعایت کنید:

  • با توجه به اینکه، عینک‌های آفتابی غیراستاندارد در بازار وجود دارند، بنابراین برای خرید عینک آفتابی مناسب، بهتراست خرید صندلی ماشین به مراکز معتبری مراجعه کنید که دارای دستگاه‌های سنجش UV(اشعه فرابنفش خورشید) هستند و یا خدمات پس از فروش و یا گارانتی اصالت کالا دارند.
  • یادتان باشد استفاده از عینک‌های کوچک، باعث ورود اشعه از اطراف و بالای چشم به داخل چشم می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از عینک‌هایی استفاده کنید که اطراف چشم را به‌صورت کامل بپوشاند.
  • این نکته را جدی بگیرید! استفاده از عینک‌های آفتابی در صبح و عصر در مقایسه با بقیه اوقات روز مهم‌تر و ضروری‌تر است؛ زیرا در صبح و عصر خرید سرامیک خورشید به‌صورت مورب می‌تابد و اشعه بیشتری وارد چشم شما می‌شود. در دیگر ساعات روز، تمرکز پرتوهای خورشید روی سر شماست نه چشمان شما.
  • به هنگام کار و ورزش نیز عینک بزنید. این کار باعث می‌شود که گردوغبار، ریز گردها و تراشه‌ها وارد چشمان شما نشود. جوشکاران و کارگران ساختمانی حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند. ورزشکارانی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، بر این باور هستند که عینک آفتابی نه‌تنها جلوی پرتوهای خورشید و گردوغبار را می‌گیرد، بلکه جلوی آسیب ناشی از ضربات را می‌گیرد.
  • به دنبال گران قیمت ترین عینک آفتابی موجود در مغازه‌ها نباشید؛ همین که عینک آفتابی شما را در مقابل دو اشعه UVA و UVB محافظت کنند، کافی است.

در این مقاله شما با فواید استفاده از آشنا شدید و نکاتی را یاد گرفتید که برای انتخاب و استفاده از عینک آفتابی برایتان کاربردی خواهد بود. ممنون از اینکه در این مقاله همراه ما بودید. وب‌سایت لوناتو آماده است تا شما را برای راهنمایی کند.

چشم انسان یکی از حساس ترین اعضای بدن می باشد. برای مراقبت از این عضو حساس چه اقداماتی باید انجام داد؟
پرتوهای فرابنفش خورشید، از جمله مواردی هستند که می توانند برای چشم زیان آور باشند. نیازی نیست که مستقیم به خورشید نگاه کنید تا چشمانتان قیمت پنجره دو جداره آسیب ببینند، پرتوهای فرا بنفش خورشید از سطح آسفالت، نمای ساختمان ها، آب، برف و به عبارتی از تمام سطوح اطراف ما منعکس می شوندو اثرات مضری بر روی چشم ما، برجای میگذارند.

طی سال های اخیر به علت نازک شدن لایه ازن، محافظت از چشم ها در مقابل اشعه فرابنفش به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.
اشعه فرابنفش (
UV) با طول موج ۴۰۰ نانومتر یا کمتر شامل پرتوهای UV-A,B,C و UV-Vacuum می باشد. UVA با طول موجی برابر ۳۱۵-۳۸۰ نانومتر، بیشتر توسط عدسی چشم جذب می‌شود و در نهایت ضرری برای چشم ندارد. اما می تواند باعث سوختگی، برنزه شده، ایجاد چین و چروک و پیری پوست شود.
اشعه
UVB با طول موجی برابر با ۲۹۰-۳۱۵ نانومتر موجب سوختگی پوست و در چشم باعث آب مروارید و ضایعات شبکیه می شود. اشعه UVC با طول موجی برابر ۲۰۰-۲۹۰ نانومتر در لایه ازن جذب شده و به زمین نمی رسد و UV vacuum با طول موج بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر در خارج از اتمسفر زمین قرار دارد. با توجه به آنچه گفته شد، اشعه‌ای که باید چشم قیمت مداد رنگی را از آن مصون نگه داشت پرتوهای فرابنفش B است.
دانشمندان بر این باورند که تماس زیاد با اشعه
UVB می‌تواند در مدت طولانی سبب بروز بیماری‌های برگشت‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، آسیب ماکولا ( نقطه تیزبینی چشم) و ناخنک شود. خطر ابتلا به ناخنک در افرادی که در سنین پایین تر در معرض اشعه فرا بنفش بوده اند و همچنین کسانی که در بیرون از خانه فعالیت دارند و در معرض نورآفتاب هستند بیشتراز افراد دیگر است.
استفاده از عینک‌های آفتابی به عنوان یک ضرورت در حفظ سلامت چشم‌ها توصیه شده است. محافظت چشم در مقابل نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش موجود در آن بسیار مهم است. استفاده از عینک آفتابی مناسب در شرایطی که نور آفتاب شدید است، باعث بهتر شدن دید و پیشگیری از صدمه به عدسی چشم و شبکیه چشم می‌شود.
طبق بررسی های انجام شده ارتباط نزدیکی بین بروز آب مروارید و مدت زمان قرارگرفتن در معرض نورخورشید وجود دارد.
چشم کودکان در برابر صدمات ناشی از نور خورشید بسیار آسیب پذیرتر از چشم بزرگسالان است. علت این امر شفاف بودن زیاد قرنیه و عدسی در چشم کودکان است که امکان عبور بیشتر نورخورشید را به داخل چشم و شبکیه فراهم می کند. کودکانی که برای ساعت های طولانی در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند، باید از چشمان خود در مقابل نور خورشید محافظت کنند.
چشم های با رنگ آبی، سبز روشن و چشم های میشی بیشتر از سایر چشم ها به نور خورشید حساس هستند. هرچند عدسی-های داخل چشمی، پرتوهای فرا بنفش را تصفیه می کنند ولی افرادی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرارگرفته اند، باید حتما قیمت آکواریوم از چشم های خود، توسط عینک آفتابی محافظت کنند.اگر شما قرار است ساعات طولانی در هوای آزاد مشغول به کار باشید یا اگر برای برنزه شدن از نور آفتاب استفاده می کنید، حتماً باید مجهز به یک کلاه لبه دار و یک عینک آفتابی مناسب باشید.

مهندسان، کارگران، جوشکار ها یا حتی کسانی که از لامپ های مخصوص برنزه کردن بدن یا سولاریوم استفاده می کنند، حتماً باید عینک های آفتابی که نور فرا بنفش را جذب می کنند استفاده نمایند.

عینک آفتابی
عینک آفتابی، عینکی است که شیشه های آن برای محافظت در برابر نور آفتاب طراحی شده اند. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در نور آفتاب و در طول روز احساس ناراحتی می کنید. برف و آب، نور محیط را به طرف چشم منعکس می کنند. بنابراین در محیط هایی مانند ساحل دریا یا هنگام ورزش هایی مانند اسکی، کوهنوردی، نور بیشتری از محیط به طرف چشم منعکس می شود و لازم است از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده شود.

نحوه شناخت عینک آفتابی استاندارد
بهترین راه شناخت عینک ‌های استاندارد، استفاده از دستگاه
UV متر است که اغلب در عینک‌ فروشی‌ های معتبر یافت می‌ شود. عینکی استاندارد است که جذب UV توسط آن در این دستگاه بیش از ۹۸ درصد باشد . گاهی علامت UV400 که نشان دهنده قابلیت حفاظت دندان مصنوعی چشم بر علیه UVB است در کنار عینک ها درج شده است که لزوما وجود این عدد دلیل بر استاندارد بودن عینک نمی باشد.
بدون استفاده از دستگاه «
UV متر» جهت شناخت استاندارد بودن عینک‌ های آفتابی، تشخیص یک عینک آفتابی مناسب، حتی برای متخصصین نیز سخت و غیرممکن خواهد بود.
هر عینک گران‌قیمتی را نمی‌توان استاندارد قلمداد کرد و باید تمامی آنها توسط دستگاه (
UV متر) آزمایش شوند.
عینک آفتابی مناسب باید شرایط زیر را داشته باشد:
– از چشمان شما در برابر اشعه فرا بنفش محافظت کند
-از چشمان شما در برابر نور شدید خورشید محافظت کند.
– از چشمان شما در برابر نورهای زننده و خیره کننده محافظت کند.
– وضوح و کنتراست تصویر را بهبود بخشد.

یک عینک ارزان قیمت و بی کیفیت معمولا مزایای فوق را در اختیار شما قرار نمی دهد، بلکه تنها از شدت نور می کاهد ولی اشعه فرا بنفش را حذف نمی کند. از این رو مردمک چشم انسان ها به دلیل کاهش شدت نور گشاد تر شده و اجازه می دهد اشعه فرا بنفش بیشتری به درون چشم برسد که سبب آسیب به شبکیه چشم و در پی آن ابتلا به آب مروارید و … می گردد. بنابراین حتما از عینک های آفتابی دارای حداقل حفاظت UV400 استفاده کنید.
آیا در زمستان هم به عینک آفتابی نیاز داریم؟
در فصل زمستان به علت کوتاه بودن روز و آفتاب کمتر انتظار می رود نیاز چندانی به عینک آفتابی برای محافظت چشم ها نباشد.
در حالی که برف،
۸۵ تا ۹۵ درصد از UV را منعکس می کند. این بازتاب در مورد آب و زمین حدود ۱۰ درصد می باشد، پس احتمال آسیب چشم در اثر UV در هوای برفی بیشتر می شود بنابراین اهمیت استفاده از عینک آفتابی در زمستان کمتر از تابستان نیست .
عدسی یا شیشه عینک آفتابی
۱) جنس عدسی
عدسی های به کار رفته در عینک خرید تجهیزات صنعتی دارای انواع شیشه ای و پلاستیکی می باشد.

عدسی پلاستیکی:
۱- CR-39 ( این نوع عدسی پلاستیکی از جنس رزیـن می باشد. عدسی های CR-39 معمول ترین عدسی های عینک آفتابی اند که علاوه بر سبکی و مقاومت در برابر خراش، پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز محیط را از خود کمتر عبور می دهند و از چشم ها بهتر محافظت می کنند.
۲- پلی کربنات: پلاستیک مصنوعی بسیار سبک وزن با استحکام زیاد می باشد. این عدسی ها در برابر ضربه مقاومند.و برای محافظت در مقابل ضربه از بیمارانی که فقط یک چشم دارند توصیه می شود.
۳- اکریلیک: عدسی هـای آکــریلیک، ارزان قـیـمـت و سـخـت می باشند وضوح کمتری نسبت به عدسی های پلی کربنات دارند و زود خراشیده می شوند.
عدسی شیشه ای :
عدسی های شیشه ای نسبت به عدسی های پلاستیکی وزن بیشتری دارند و همچنین در برابر خراشیدگی مقاومت بیشتری دارند.
عینک شیشه ای یا پلاستیکی؟
عدسی های شیشه ای بهترین قابلیت وضوح بینایی را دارند و در برابر خراش مقاومند، اما به هر حال از عدسی های پلاستیکی سنگین ترند و ممکن است بر اثر ضربه ، بشکنند یا خرد شوند.
عدسی های پلاستیکی سبک تر از عدسی های شیشه ای هستند ولی به راحتی خراش بر می دارند، اما احتمال شکستن یا خردشدن ندارند.

۲) رنگ زمینه عدسی
لایه رنگی که به عنوان زمینه رنگ عدسی به کار می رود بخشی از رنگ های طیف نور را جذب می کند و باقی آن را از خود عبور می دهد. تولیدکنندگان، عینک هایی با قیمت اتو رنگ های مختلف برای استفاده در شرایط متفاوت ،به بازار عرضه می کنند.
خاکستری: این رنگ شدت نور را در تمامی طیف رنگ به طور یکسان کم می کند و کمترین اختلال را در دید رنگی ما ایجاد می کند این عدسی ها نور منعکس شده از سطوح درخشان را جذب می کنند و به همین دلیل برای رانندگی و سایر کاربردهای روزمره مناسبند.

– زرد و طلایی:
فرکانس نور آبی بیشتر از نورهای دیگر است و انرژی بیشتری دارد، بنابراین بیشتر سطح ها می توانند آن را منعکس و منتشر کنند.
این رنگ، نور آبی را تا حد زیادی جذب می کند. پس هنگام استفاده از آنها اشیاء را با وضوح بیشتری خواهید دید. به همین خاطر است که عینک های اسکی را زرد می سازند. از آنجایی که این عینک باعث ایجاد تغییر در رنگ اشیاء میشود، استفاده از آنها در مواردی که به تشخیص صحیح رنگ احتیاج دارید مناسب نیست.